Trysilfjellet Alpin AS er eid av svenske SkiStar AB, og tallene gjelder for perioden 1. september 2008 til 31. august 2009.

Omsetningen i fjor endte på 293 millioner svenske kroner, 12 prosent bedre enn i fjor. Salget av skipass i fjor økte med 11 prosent, og endte totalt på 169 millioner norske kroner.

Administrerende direktør Helge Bonden er svært tilfreds med utviklingen.
- Resultatet er det beste i Trysilfjellet Alpins historie, og det i en tid med anstrengte konjunkturer. Det viser at fjellferie har høy prioritet blant skandinaviske familier, og resultatet befester Trysilfjellets stilling som Norges beste og mest populære turistattraksjon, sier Bonden.

Godt produkt
Trysilfjellet har fått mange nye overnattingssenger de senere årene. Helge Bonden gir dette noe av æren for det gode resultatet. I fjor vinter åpnet blant annet Radisson Blu Resort Trysil med 210 rom og 42 leiligheter, som har vært et viktig tilskudd for Trysil.
- Likevel skal vi ikke glemme at det er det gode produktet som gjør at gjestene våre kommer tilbake, år etter år. Vi ser at folk bestiller mer og mer via nettet, og økt fokus på våre hjemmesider skistar.com er også en faktor som spiller inn, sier han.

- Selvsagt skal vi ikke glemme at det til syvende og sist er godt preparerte nedfarter, og trivelige ansatte, som gjør at folk lengter tilbake til Trysil. Det er kvaliteten på produktet som avgjør om vi lykkes over tid.
Trysilfjellet Alpin AS har 65 helårsansatte og over 350 sesongansatte. Bonden mener medarbeiderne er bedriftens aller viktigste ressurs.
- Det å være et godt vertskap er en kritisk suksessfaktor, sier Helge Bonden.
- Det er våre ansatte som i stor grad bestemmer om gjestens ferie blir vellykket eller ikke.

Utvikling
Foran kommende sesong investerer Trysilfjellet Alpin AS blant annet i skianleggets tre barneområder. Her blir det nye heiser, servicebygg, løyper og spennende elementer, alt for å gjøre barneområdene enda mer attraktive og enkle å bruke for barnefamilier.
- Barnefamiliene er en viktig gruppe gjester for oss, og vi vil gjerne utvikle det allerede gode barnetilbudet vårt, sier Helge Bonden. De siste årene har SkiStar gjort store investeringer i Trysil.
- Nå ser vi resultatene av disse investeringene. Fremover skal vi fortsette å fokusere på inntjening, men også på å utvikle produkt og service, slik at gjestene våre får en ferieopplevelse de vil lengte tilbake til, sier Bonden.