''Vi har gjennom mange år hatt tallrike gjester fra England og Neilson Holidays i Geilolia,'' sier daglig leder for Geilolia Hyttetun, Gro Odden.
''Vi har i alle år lagt stor vekt på at gjestene skal trives hos oss. Fokus på service, imøtekommenhet og kvalitet i alle ledd er viktig for alle enheter i Geilolia – enten det er i skisenteret, på skiskolen, i hyttene og i leilighetene våre. Prisen er en hyggelig bekreftelse på at gjestene trives hos oss og er også en inspirasjon for alle våre ansatte.''

Det er gjester på vinterferie ved 72 forskjellige destinasjoner i Europa, USA og Canada som har lagt grunnlaget for prisen til Geilolia Skiskole. 70 000 gjestebesvarelser på over 100 skiskoler er involvert i undersøkelsen. 5 skiskoler oppnådde over 90 % ”meget fornøyd kunder” og Geilolia Skiskole var best - med 93 %.

Daglig leder for skiskolen – Thore Brevik – er på vegne av skiskolens ansatte meget glad for tildelingen. Spesielt fordi det ene og alene er gjestene som har påvirket resultatet.
”Dette viser at vi gjør riktige valg i forhold til de forventninger gjestene våre har”, uttaler han.

At prisen tilfaller akkurat Geilolia Skiskole as, tror daglig leder skyldes flere viktige forutsetninger. Først og fremst legges grunnlaget for suksessen i arenaen ”Geilolia Skisenter”. Skiskolens rammebetingelser er meget gode og gjør det mulig å innfri gjestenes forventninger. Sammen med Geilo Fjellandsby/ Kikut har sannsynligvis arenaen den beste familieprofil man finner i Norge i dag. Og kanskje viktigst - utviklingspotensialet er stort.  

Suksessfaktor nr. 1 - er imidlertid personalet, ifølge Brevik.
”Ja, den enkelte skiinstruktør, sammen med et serviceinnstilt personale i barnehagen, i skiutleien, kafe, i heisene, snølegging og prepping, skal ha det meste av æren. Holdningen til personalet er helt avgjørende for å skape trivsel, miljø og generere gjenkjøp av våre produkter. Da må ting fungere i alle ledd. Det gjør det i
Geilolia Skisenter” uttaler han.

Dere deler med andre ord prisen med alle i Geilolia Skisenter?
”I et fullservicekonsept - som vi praktiserer i Geilolia - er det gjestens helhetsinntrykk som teller. Da er alle ledd like viktig og selvfølgelig er det helt naturlig å se prisen som et resultat av hvordan teamet totalt fungerer'', avslutter Thore Brevik.

Geilolia består av selskapene Geilolia Skisenter AS, Geilolia Hyttetun AS og Geilolia Ferieleiligheter AS. Geilolia tilbyr et totalprodukt med en betydelig andel av alpintilbudet på Geilo med aktiviteter og service fasiliteter, samt overnattingstilbud med til sammen 415 sengeplasser.