Det var den 42 år gamle snowboarderen og terrengpark-byggeren Lars Eriksen som omkom i snøskredulykken i Hemsedal julaften. Eriksen kjørte snowboard sammen med en kamerat utenfor området til Hemsedal Skisenter da han ble tatt av et snøskred i 14-tiden mandag og funnet død nærmere to timer senere.

I dag, Onsdag 26 desember var en stor gruppe venner, bekjente og kollegaer samlet på toppen av heisen Totten 2 i Hemsedal Skisenter for å minnes Eriksen (bilde). Les kompisenes hyllest til snowboard-profilen her:


En hyllest til Lars

En av våre aller beste venner fikk sine siste turer på julaften. Dette hadde han gledet seg til lenge. Den siste tiden har Lars jobbet utrettelig med å bygge enda en fantastisk snowboardpark, mens vi andre koste oss i løssnøen. Endelig var det Lars sin tur til å dra ut med sin gode venn, for å oppleve backcountryen i Hemsedal igjen. Snøforholdene har vært utrolige, og etter å ha kjørt flere testruns i Tottenveggen virket det som om snøen satt. Lars har kjørt utallige turer i området siden 1988. I går sa Lars lykkelig at de turene han akkurat hadde kjørt, var de beste turene han noen gang hadde opplevd. Den siste turen, ble hans livs tur.

Med sin ærefrykt for fjellet og fokus på sikkerhet, var det ingen som kunne tro at den tragiske ulykken kunne ramme Lars. Vi ønsker å hylle Lars for alt han har betydd for oss som venn og snowboarder. Han har vært med på å definere snowboardsporten gjennom sitt arbeid og engasjement, i mange kanaler, i alle år. Lars var en visjonær, parkbygger av verdensklasse, en av de mest rutinerte snowboarderne, habil snowboardfotograf og forfatter, vår mentor, gründer og levemann. Dønn ærlig og kompromissløs. En legendarisk person.

Vi har mistet en snill, omtenksom, omsorgsfull venn. Våre tanker og støtte går til Lars sin kjære familie. Til Vibeke og til Noah. 

Jon, Henrik, Tord, Thomas , Helle og Hege



Skiinfo.no sender våre tanker til famile og alle involverte, og hyller Lars Eriksen for det nybrottsarbeidet han har gjort med prosjektering, utvikling, design og bygging av terrengparker i mange norske alpinanlegg gjennom en årrekke, helt fra den gangen dette var noe nytt og ukjent for de fleste, og til i dag da hopp og rails har blitt en selvfølge i nærmest hvert et stort eller lite alpinanlegg.