Du har sikkert prøvd disse sakene man fester på bena for å komme deg over snøen. Enten du er på leit etter en perfekt pudderlinje, eller om du bare synes det gjør det enklere å komme frem til hytta med bæreposer. Nå kommer et nytt merke på markedet, men lekre linjer, og ekte norsk design.
- Verden er konform - la oss åpne opp så folk kan komme seg ut i naturen utenfor opptråkkede spor og finne sine egene veier, forteller Per Øivind Bang fra det nye merket. 
-  Det at det er norsk betyr kanskje mest for oss her på berget. Men vårt opphav, snø og barske forhold med legender som digger snø (Amundsen, Nansen, Ousland, Snowshoe Thompson, og ikke for å glemme innen idrett…), så er det klart at det er spesielt med en truge som er laget her i norge, mener Bang.

Trugemarkedet er smalt, men gutta bak Fimbulvetr har god tro på at de vil lykkes.
- Våre truger er veldig gode. De har færre
 komponenter, lavere vekt, mere bevegelsesfrihet, og stor fleksibilitet, forklarer Bang.
- Trugen sikter mot alle segmenter. Det er som er felles er ønsket om å komme seg ut i snøen. Produktet er laget for hardcore vinterentusiaster og profesjonelle. Dvs. Jegere, frikjørere, oppdagere, trening, fjellredning, tømmerhoggere og soldater - de er vår målgruppe. Men er ikke alle der, spør Bang.

Fimbulvetr skal selges primært fra egen salgskanal, og med stort bruksområde var det enkelt å gå i gang med prosjektet, men uten hjelp blir alt vanskeligere.
- Vi kommer ikke utenom god støtte og bistand fra Innovasjon Norge, forklarer Bang.
- Produktet i seg selv har et stort bruksområde, også variasjonen i brukere. Dvs. damer og herrer. Bindingen går fra str. 35 til 46… Så får vi se hvor vi går videre, sier Bang om at trugene kan passe alle former og aldre.