Det viste rapporten som ble lagt fram på Tøyen i dag. Utøvere, arrangører, politikere og media var samlet for å høre dommen over arrangementet. Det var stor positivitet for å få X Games tilbake til Oslo i 2017.

— Alle som var samlet på Tøyen i dag var svært positive til et nytt arrangement i 2017. Hovedarrangøren av X Games, ESPN, var også tilstede og de sier at de ønsker X Games tilbake til Oslo, sier Frida Blomgren i X Games Oslo til skiinfo.no

Det er oversendt en søknad til både Oslo kommune og Kulturdepartementet om å få arrangere X Games i Oslo også neste år. Så da er det bare å krysse fingrene.

I rapporten fra Menon som ble lagt fram i dag kom det frem at billett- og sponsorinntekter, som skal gå til neste års arrangement, endte på 8,5 millioner kroner – 1 million kroner mer enn estimert. Budsjettet for de 42 millioner kroner bevilget av Oslo kommune ble holdt. Det kom 10 000 flere besøkende enn antatt. Og over en halv milliard potensielle lesere har blitt eksponert for X Games Oslo-innhold enten i tradisjonelle eller nye medier. Det skriver X Games Oslo i en pressemelding i dag.

 — X Games Oslo var et fantastisk arrangement, og det var flott å se den store publikumsoppslutningen og engasjementet blant fansen. De spennende konkurransene, det kule innholdet og de sterke visuelle uttrykkene spilte godt sammen og ble delt over hele verden. TV 2, SAHR og Oslo by skal være stolte av hva de fikk til, sier Tim Reed, sjef for X Games i ESPN.

ESPN oppgir at selv om Oslo ble gjennomført for første gang, skapte arrangementet et enormt engasjement i sosiale medier verden over.

— X Games Oslo innfridde, og vel så det, alle våre forventninger. Merkevaren og troverdigheten hos de unge er så sterk at mulighetene er ubegrensede. Det er kanskje det beste arrangementet jeg har vært på, og jeg har aldri opplevd så stort engasjement hos publikum tv-seere og fans. Det skjedde noe magisk når tv-produkt møtte utøvere og fans – med millioner av mennesker over hele verden som skapte og delte innhold. X Games Oslo markerte et skifte inn i en ny norsk medievirkelighet. Dette var gøy, sier programdirektør Trond Kvernstrøm i TV 2.