Konics-skiene drar nytte av K2s teknisk nyvinnende konstruksjon. Skienes masse blir omfordelt mot sideveggene, hvilket sørger for mer kraft og stabilitet over kantene. Resultatet er maksimal ytelse og reduserer mengden kraft det kreves å svinge skiene, hvilket øker kontrollen.

Bakkekjørere vil takket være Dual Density Konic-trekjernen oppleve økt presisjon. Den særegne titanal-konstruksjonen gir skiene en hel masse kraft, mens 3D-komposittstrukturen Exo-Konic ifølge K2 gjør dem lette å kontrollere. «Mange av oss har det mest moro når vi kan gi gass ned nypreparerte løyper sammen med venner», sier K2s Ski Global Brand Director Hunter Waldron. «Gjennom utviklingen av den nye Konic-serien har vi derfor hele tiden fokusert på følelsen som konsentreres i disse øyeblikkene: Små konkuranserenn mellom venner; kjappe, brede svinger med mye vind i ansiktet; det å vite at skien holder kurven perfekt; følelsen av maksimal presisjon. Og så denne trøkken man kjenner på slutten av svingen! Det er dette de nye Konic-skiene handler om.»

Serien inneholder fem nye modeller. Toppmodellen iKonic 84Ti og iKonic 80Ti inneholder 35% mer Titanal enn de øvrige, og dessuten en Carbon-Spyne for å ytterligere heve reaskjonsvillighet, progressiv innsving for å gi større effektiv kantlengde og robuste Twintech-sidevegger.

For øvrig får også Pinnacle en oppdatering, mens det kommer tre nye modeller for frikjørere: Catmaran (utviklet i samarbeid med Sean Pettit og Pep Fujas, med assymetrisk form ala den hos den godt likte Marksman-modellen), Sight (Twin-Tip) og Press.