Her er noen tips:

1) Bruk veien til og fra jobb til trening.
Sykle, eller løp om det lar seg gjøre. Dette er tid som uansett brukes til transport. Har du lang vei, så gå av t-bane, tog, eller buss noen stasjoner for tidlig og jogg den siste biten

Dette er lurt fordi det ikke spiser veldig mye av fritiden din. I tillegg er hyppige, ikke så lange økter bra trening. Det belaster ikke kroppen så hardt og gir deg mulighet til restitusjon mellom øktene.

2) Tren hjemme
På denne måten sparer du reisetid til/fra trening. Ergometersykling, eller styrketrening er supre former for hjemmetrening.

3) Sosialiser
Slå sammen det å være med folk du liker med dine treningsøkter. Det er fint å være sammen med folk man liker og trening kan være et virkemiddel til å treffe andre, ikke en hindring. Ta med deg folk du liker, eller møt opp der andre trener og kast deg med.

4) Gjør én ting!
Man skal rekke å gjøre alt, eller hva? Tren effektivt. Har du en halvtime og brukbare knær, så løp. Det er enkelt og knappest noen treningsform er mer effektiv. Trener du på en måte som krever bytte mellom øvelsene, forsvinner dyrbar tid.

5) Bruk mobilen
Skal du ringe noen, gå ut! Skal du tenke, stopp og ta notater på mobilen! Mobilen har du med deg. Har du oppgaver du skal løse med den – gå ut!

6) Kutt ned på rutineoppgaver
Bretter du sammen klær til barna, eller stryker du for andre i familien? Del på oppgavene. Barna kan legge sammen sine egne klær. Den som trenger en skjorte kan stryke selv. Hver og en kan rydde av spisebordet osv. Ikke la husarbeid og rutineoppgaver være til hinder for at du trener. Vær kreativ og deleger ?

7) Bruk tiden der den dukker opp
Har du barn som skal kjøres på trening, eller kamper? Lever dem til sine aktiviteter og bruk tiden de er der til trening. Det enkleste er kanskje å løpe en runde i nabolaget.

8) Lag måltider på forhånd
Lag frokosten på kvelden, så står det klart neste morgen. Gjerne matpakke, eller kald grøt. Du har en sunn frokost og du har spart tid. Matpakker kan du også lage på kvelden om det trengs. Du sparer tid fordi du ikke trenger å gå noe sted for å spise og du sparer tiden det tar å lage. Dett gir deg litt ekstra tid til frokost og lunsj.